Rola gadżetów reklamowych w marketingu jest całkiem duża. Klienci bardzo lubią otrzymywać różnorodne, nawet niewielkie gratisy, poprzez które wyrażamy naszą dbałość o ich zadowolenie. Dzisiaj gadżety reklamowe to szeroka gama różnorodnych produktów, dlatego wybór idealnej opcji dla danej firmy może stanowić problem. Jak podjąć właściwą decyzję?
Jak wybrać najlepsze gadżety reklamowe dla Twojej firmy?
Gadżety reklamowe mają ogromną ilość zastosowań. Takie przedmioty z nadrukowanym logiem firmy możemy dołączać do zamówień klientów, wręczać partnerom handlowym na spotkaniach biznesowych, a także dawać własnym pracownikom z okazji świąt, urodzin i innych możliwych okazji w ciągu roku.
Kierując wobec wspomnianych grup taki gest, możemy podkreślić to, jak ważne są dla firmy łączące nas stosunki i życzliwe relacje. Dzięki nim mamy większą pewność, że klienci powrócą do zakupów, że partnerzy handlowi zaoferują nam promocyjne stawki, a pracownicy chętnie pozostaną na swoich stanowiskach. Takich gadżetów reklamowych jest jednak naprawdę wiele. Jak wybrać idealny przedmiot, który najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu? Przeczytaj nasze wskazówki.
Sprecyzuj sposób wykorzystania gadżetów reklamowych
Zanim dokonasz zakupu konkretnych gadżetów reklamowych, koniecznie zastanów się, w jakim celu je wykorzystasz. Jeśli planujesz akcję marketingową polegającą na dodawaniu gratisów do zamówień internetowych, skup się na niewielkich przedmiotach. Nie zrujnują one Twojego budżetu i nie będą zajmować zbyt wiele miejsca w paczce, co mogłoby przełożyć się na koszty wysyłki. Doskonałe będą długopisy, cukierki, breloczki, smycze reklamowe czy magnesy. Wręczając prezent partnerom handlowym warto pomyśleć o gadżetach o nieco większej wartości. Świetnym wyborem będą chociażby małe gadżety elektroniczne. Pracownicy z kolei z pewnością ucieszą się z odzieży reklamowej oraz termosów lub kubków.
Dopasuj gadżet do profilu działalności firmy
Wybierając idealne gadżety reklamowe dla Twojej firmy, warto dopasować ich charakter do działalności Twojej firmy. Takie przedmioty rozdawane klientom warto dostosować do branży, w jakiej działamy. Drogerie, sklepy internetowe z kosmetykami oraz salony piękności to firmy, które mogą wyposażyć się w gadżety kosmetyczne. Firmy z branży sportowej mogą zakupić bidony lub piłki plażowe z własnym logiem. Banki, instytucje finansowe, uczelnie, biura rachunkowe czy biura nieruchomości mogą z kolei wyposażyć się w proste artykuły biurowe. Oprócz tego dostępna jest cała masa uniwersalnych gadżetów, które sprawdzą się bez względu na obszar działania Twojej marki, np. kubki, długopisy czy opaski reklamowe.